maandag 3 september 2012

Signeren

Op vier oktober verschijnt mijn boek. Het wordt gepresenteerd in boekhandel Athenaeum Haarlem. Op de boekpresentatie moet ik het boek natuurlijk signeren. Dan willen de mensen dat je ter plekke een tekst in het boek schrijft. Doe je het niet, dan kopen ze het boek niet. Ik wil zo veel mogelijk boeken verkopen. Ik denk dat ik in totaal wel 500 boeken ga verkopen, waarna het boek natuurlijk in de vergetelheid wegzinkt. Op de presentatie verkoop ik er, denk ik, dertig.
Ik kan niet improviseren. Ik ben bang voor de werkelijkheid. Ik schrijf natuurlijk om de werkelijkheid een loer te draaien. Ik bedenk van tevoren een aantal teksten. De mensen kunnen dan één van de teksten kiezen. Deze tekst schrijf ik in een zo onleesbaar mogelijk handschrift in het boek.

1.
Voor mijn goede vriend(in) [NAAM],
Één van de hoofdpersonen uit dit boek!
Liefs, Joubert Pignon

2.
Voor [NAAM],
Veel succes gewenst met het lezen van EGOAN. Ik hoop dat het meevalt.
- Joubert Pignon

3.
Voor [NAAM],
Bedenk zelf maar op deze plek een hartverwarmende tekst. Het moet natuurlijk niet alleen van míjn kant komen!
Groetjes, Joubert Pignon

4.
Voor .... <= Vul hier je eigen naam in als je het boek wilt houden. Vul hier de naam van iemand anders in als het boek tegenvalt en je het dan maar cadeau doet aan iemand anders.
Groeten, Joubert Pignon

5.
Voor [NAAM],
Het voordeel van korte verhalen: als ze tegenvallen heb je ze snel uit, als ze meevallen komt er snel nog één.
Liefs, Joubert Pignon